HTML

anal0g

Similis simili gaudet.

Friss topikok

  • MZ/X hip hip hurrá: Érdekes nekem nyersen sem hat hashajtószerűen, pedig nagyos sokat eszek belőle. (2014.07.17. 12:45) vadszilva
  • inszeminator: Elolvastam mégegyszer, mintha nem is jártam volna még itt. Ez egy marha jó írás vero. Muszáj megmo... (2011.01.30. 09:23) univerzikus
  • vero: na. köszi. eszemben van. vannak anyagaim is már elmentve. most lesz egy hármas analógia. (tisza-bó... (2010.10.23. 17:01) ej, az ebadta!
  • vero: @Gasper: :DD csak igazítani akartam. augusztus lehetséges? :D @Alfőmérnök: nyugi, én kitörlöm, ha... (2010.05.23. 21:04) vigyázz, a kuka harap!
  • vero: majd írok egy krédót is, csak meg jkell tanulniom használni. (2010.05.16. 10:06) ágak és gyökerek

vadszilva

2010.08.10. 15:27 vero

nő a kertemben. kétféle is! sárga és vörös.

 

a vadszilva (most tudtam meg; mirabolán) eddig csak fosókaszilvaként ismertem 2 változatban lézetik.  terebes gyak. mindent leír róla, amit tudni illik.

 

de nekem itt van. átnyúlnak az ágak a senki földjéről. szép látvány, bár az íze semleges, nem édes, nem savanyú, még csak meg sem tudnám különböztetni a ma oly divatos vakteszten (már  a nőklapja is nyomja!), ha rendeznék egyet magamnak :D
viszont minden harmadik férges. akkor meg mégiscsak jó lehet!

 

a szomszéd mindig kéri, szedjek neki egy vajdlinggal. nem tudom mit élvez rajta. talán ha eü problémái vannak ... pedig a mellette felbukkanó bodzabogyó nyersen garantáltan kivátja a kívánt hatást.  kisebbfajta mérgezést produkál. nekem egyszer már majd sírásra ment.

most hogy rákerestem látom, hogy zsindelyes még pálinkát is főz belőle. aztán csak csínján a vadgyümölcs párlatokkal! nem csak az áruk miatt, hanem mert nem mindegyik vadgyümölcs rendelkezik magas illóolaj és gyümölcscukor tartalommal, ami érdemessé tenné párlatkészítésre, aztán a drága nedű fogyasztására. a som is csak akkor jó, ha megcsípi a dér. azt meg ugye nem lehet kivárni, meg a kézben már mállik szét a gyümölcs. így hát marad a dérnemcsípte, aminek meg se íze, se bűze, csak a neve, a címke, meg a vágyódás. sokszor már ez is elég az élményhez.

más kérdés, hogy régen az erdőt-mezőt járó ember mindenből főzőtt egy kis pálinkát, amiből két puttonnyit le tudott szedni. de az sok időt és aprómunkát kívánt. úgy is csak keveset lehetett. attól volt becses.

 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anal0g.blog.hu/api/trackback/id/tr502212501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.08.10. 15:58:52

Annak idején, ha elhangzott a mondat:
Zsindelyezik a kaszárnya tetejét…
mi, gyerekek rögtön tudtuk, hogy valami nem a fülünknek szánt dolog következik.
Nem feltétlenüll a "három P" (tudniillik: pajkos, pajzán és pikáns) kategóriából, lehetett annak egyéb oka is - hisz' a politikai véleményeknek otthon volt helye, nem az iskolában… (Isten mench!)

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.08.11. 08:31:17

@Mormogi Papa: hú, ezt a zsindelyezik valamikor hallottam, emlékszem, talán 30 éve is van.
most nézem és kockázom ki, hogy a sárga szilva a mirabell, a vörös meg akkor a mirabeaux :o))
csak azt nem tudom, hogy salzburgban a püspöki palota miért schloss mirabell .
de ha párban vannak, akkor nem mirabellE kellene legyen?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.12. 17:45:48

ez izé, ez ringló nem, mit mirabelleznek maguk itten? :)

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.08.12. 20:52:56

@Grift: több átérzést legyen szíves!

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.08.20. 16:45:54

@ArmaGeddon Bácsi: nyersen erős hashajtó a bogyója.
lekvárnak, szörpnek, forralva ártalmatlan, ill. csupán gyógyhatású.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.08.21. 12:04:32

www.linternaute.com/dictionnaire/fr/definition/mirabelle/
A francia szótár szerint ebben az alakban "kicsi, gömb formájú, sárga szilva - angolul: mirabelle plum.
Mirabeau csak mint tulajdonnév szerepelne, köznévként nincsen a szótárban. "mira..." kezdetű szóból csak 7 db van, annak nagy része a "mirákulum" származéka :-) "mirab" kezdetű meg épp csak ez az egy van.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.08.21. 18:00:07

@Mormogi Papa: nos a veresszilvára rosszul asszociáltam mint mirabeau-ra, hiszen csöppnyi kutakodással láthattam, hogy mirabolán néven fut.
mindegy, akkor is érdekes. nyilván a párja név szerint is, csak a fr. átírás valahogy hibádzik.

na de hogy kerül ez a slazburgi érseki kerbe? ebből a fosókából jó pálinkát főznek? nanenmá! attól hogy szép, még nem lesz jó.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.08.23. 20:48:57

No, így találtam reá:
fr.wikipedia.org/wiki/Prunier_myrobalan
Azazhogy myrabolan szilvafa. Maga a szó állítólag görög eredetű (ez magyarázza az y használatát... szerintük az 'illatos bogyó' az eredete.)
Németül Kirschpflaume, angolul Cherry plum - azaz cseresznyeszilva. (Talán a mérete-formája miatt.) A többi nyelv balszélen választható - magyar nuku.
Egyszer kaptam egy aprócska (kb. 2 cl) poharat műanyagfedéllel lezárva. A felirat szerint Mirabelle szemek konyakban. Addig "takarékoskodtam" vele, hogy már nem merem kinyitni :-)))

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.08.23. 23:33:56

@Mormogi Papa: köszi szépen. most már kiokosodtam! azt hiszem ültetek a telekre, így párban, hogy szép legyen.

MZ/X hip hip hurrá 2014.07.17. 12:45:28

Érdekes nekem nyersen sem hat hashajtószerűen, pedig nagyos sokat eszek belőle.
süti beállítások módosítása